wan norashikin wan mohd rais

wan norashikin wan mohd rais

Hi!

Sonntag, 16. Januar 2011

The worst feeling day ever

Sangap. Buhsan. Boring. Mati kutu. Hilang arah. Hilang akal. This is my weakness. Tak reti duduk sorang-sorang kat rumah. Najwa balik kampung sampai selase.

Dah la tu. Rasa mual. Loya. Nak muntah. Nervous. Dup dap dup dap. Perut lapar tapi tengok makanan rasa nak muntah. Dah symptom pembawak budak dah ni. Huak.

Pagi tadi lepas subuh mata dah tak boleh pejam. In other way bagus la kan bangun awal. Biasanya hari minggu macam ni la nak buat perangai tak senonoh. Tapi weekend kali ni agak sopan kau Shikin. Bukan soal sopan atau kurang ajar. Soalnya tak sedap hati. Mata tak aman nak pejam. Otak ligat berfikir. Semua benda pun kau nak fikir hari ni kan Kikin. Arghhh!

Nak bagi hilang dup dap dup dap tu, kereta jadi mangsa lepas tension. Tak pasal-pasal dia kena mandi pagi-pagi. Eh bagus apa. Kan semalam janji nak basuh kereta hari ini. Mission accomplished la ni kira. Riang sikit mandi sama-sama dengan kereta. Buat-buat tak sengaja simbah diri sendiri. Opsssieee.. Konon-konon baldi melompat (terbalik) pastu air tertumpah. Kereta duk elok kering lagi, tuannya dah lencun main air. "Apppaa la tuan aku ni." kalau kereta tu boleh cakap cam tu la kot bunyi dia.

Lepas mandi beramai-ramai, naik bilik. Mandi kejap. Setengah jam kemudian, baring sambil fikir nak buat apa. Fikir 2 minit, berengan setengah jam. Pastu fikir balik. Pastu sambung berangan balik. Nak keluar isi minyak, tapi awan kata aku kandung air. Sampai tempat sejuk aku pun cair.. *pang!*

Layan movie. Valentine´s day. Best. Suka Ashton Kutcher. Comel. Ihik ihik. Rasa normal sikit boleh gelak. Ingat nak gelak guling-guling. Tapi sebab sang biri-biri pun da occupy separuh katil, guling setempat je la boleh.

Hmm.. nak buat apa lagi eh. Nak keluar bersidai kat mall, malas. Tak kuasa pusing-pusing sorang-sorang. Dah la tak ada objektive tegar. At least I need someone to talk to. Tapi separuh niat cakap nak rehat je kat rumah. Separuh lagi rasa bosan tak boleh blah.

Tiba-tiba tertoleh ke kanan. Damn. Baju kerja belum iron. Malam sikit la iron. Siang-siang panas duduk sebelah seterika. Hoh, dasar procrastinator.

2 Kommentare:

  1. weekend aku kali pon tak berapa mencabar..bosan..kalau ko iron baju malam2..aku lagi laa pagi nak g keje baru nak iron baju..selalu jer macam tue..hehehe

    AntwortenLöschen
  2. huhuhu.. aku x bole iron baju pepagi.. rase rugi.. baik aku tdo dr aku iron baju.. so baik aku iron baju sesiap.. ekekekekek

    AntwortenLöschen